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기후

[Patagonia] 지구, 이제 우리의 유일한 주주

by TheCCE 2023. 4. 21.
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세계적 아웃도어 브랜드

파타고니아 창업주

이본 쉬나드(Yvon Chouinard)

전 재산을 지구에 기부하였다.

 

 

비상장 기업인 회사의

의결권 주식 100%는 비영리재단 Patagonia Purpose Trust,

무의결권 주식 100%는  환경단체 Holdfast Collective에

각각 출연하였다.

 

 

쉬나드 일가 소유 지분 가치는

약 30억달러(약 4.2조원)로 알려진다.

 

 

 

Earth is now our only shareholder

 

 

지구가 유일한 주주가 되어

향후 기업의 모든 이익이

지구의 기후변화 대응과 환경보호에

환원 및 사용 되도록 한 것이다. 

 

 

 


 

 

 

파타고니아, 파도가 칠 때는 서핑을

(한국판) 일부 내용

 

파타고니아 파도가 칠 때는 서핑을 (Let My People Go Surfing)

 

 

 

이본 쉬나드

Vyon Chouinard

 

 

전설적인 등반가, 서퍼, 환경운동가이자

캘리포니아에 본사를 둔

파타고니아 인코퍼레이티드의 설립자겸 소유자다. 

 

 

 

[추천의 글 중에서 ]

 

등반가 쉬나드는 주한미군으로 복무(1963년~1965년) 중에

한국의 등반가인 선우중옥과 함께

인수봉

새로운 바윗길(암벽등반) 2개

(쉬나드A, 쉬나드B)를 개척하였다.

 

우리의 기억속에 그는

'늘 새로운 길을 열어 가는' 산악인이었다.

 

그는 스스로 대장장이가 되어 세상에 없던 등반 장비를 만들어 냈고,

요세미티 거벽등반(Big Wall Climbing)의 황금시대를 개척한 이들 중의 하나였으며,

히말라야의 미답봉들을 두루 섭렵한 다음에는

초등을 증명할 등반 개념도 따위를

모두 찍어 허공에 날려 버리는 파격을 일삼아 왔다.

 

 

북한산 인수봉

 

※ 1960년대 당시 Chouinard (이본 쉬나드는 프랑스계 캐나다 태생)라는 이름이 영어식으로 발음된 것으로 보임

 

인수봉 암벽등반 루트

 

 

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등반가, 쉬나드

 

 

1968년 남미 Road Trip

칠레와 아리헨티나 접경 Patagonia 지역

Monte Fitz Roy 등반

 

 

 

 

Patagonia Monte Fitz Roy

 

Monte Fitz Roy

 

높이는 3,405m 이지만,

쉬나드 팀 이전에 단 2차례만 정상을 허락한 매우 험준한 산이다.

 

 

이본 쉬나드, Monte Fitz Roy 등반

 

 

 

「 Mountain of Storms  |  A Legendary Road Trip 」

 

 

 Mountain of Storms

 

 

 

 


 

 

 

 

Earth is now our only shareholder

 

 

 

patagonia

 

 

 


If we have any hope of a thriving planet

—much less a business—

it is going to take all of us doing what we can with the resources we have.

 


This is what we can do.

 


By Yvon Chouinard

 

 

 

Yvon Chouinard

 

 

 

I never wanted to be a businessman. I started as a craftsman, 

making climbing gear for my friends and myself, then got into apparel. 

 

As we began to witness the extent of global warming and ecological destruction, 

and our own contribution to it, 

Patagonia committed to using our company to change the way business was done. 

If we could do the right thing while making enough to pay the bills, 

we could influence customers and other businesses, 

and maybe change the system along the way.

We started with our products, 

using materials that caused less harm to the environment. 

 

We gave away 1% of sales each year. 

We became a certified B Corp and a California benefit corporation, 

writing our values into our corporate charter so they would be preserved. 

 

More recently, in 2018, 

we changed the company’s purpose to

: We’re in business to save our home planet.

 


While we’re doing our best to address the environmental crisis, it’s not enough. 

We needed to find a way to put more money into fighting the crisis 

while keeping the company’s values intact.

 

 

 

“Truth be told, there were no good options available. 

So, we created our own.”


One option was to sell Patagonia and donate all the money. 

But we couldn’t be sure a new owner would maintain our values 

or keep our team of people around the world employed.

Another path was to take the company public.

What a disaster that would have been.

Even public companies with good intentions are under too much pressure

to create short-term gain at the expense of long-term vitality and responsibility.

 

 


Truth be told, there were no good options available. 

So, we created our own.

Instead of “going public,” you could say we’re “going purpose.”

Instead of extracting value from nature and transforming it into wealth for investors,

we’ll use the wealth Patagonia creates to protect the source of all wealth.

 

 


Here’s how it works :

 

100% of the company’s voting stock transfers to the Patagonia Purpose Trust,

created to protect the company’s values

 

; and 100% of the nonvoting stock had been given to the Holdfast Collective,

a nonprofit dedicated to fighting the environmental crisis and defending nature.

 

 

The funding will come from Patagonia

 

: Each year, the money we make after reinvesting in the business

will be distributed as a dividend to help fight the crisis.

 

 


It’s been nearly 50 years since we began our experiment in responsible business,

and we are just getting started.

 

If we have any hope of a thriving planet—much less a thriving business—

50 years from now,

it is going to take all of us doing what we can with the resources we have.

 

This is another way we’ve found to do our part.

 


Despite its immensity, the Earth’s resources are not infinite, 

and it’s clear we’ve exceeded its limits. But it’s also resilient. 

We can save our planet if we commit to it.

 

 

 


 

 

 

Reduce

Repair

Reuse

Recycle

Refuse

Reimagine

 

 

 

 

 


 

 

 

Patagonia Founder 

Gives Company Away, 

Directs Profits 

To Fight Climate Change

 

 

 

 

 

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